Forum
Pagina 2 van 6 (76 items) 12345»

Wat kost een kat gemiddeld?

• gewaardeerd door 0 gebruikers
  • Dit bericht heeft 75 Antwoorden |
  • 33 Volgers
  • Een erg leuk programma. Hoewel er hier en daar wat kort door de bocht gerekend werd. Da's wel zonde dat schaadt de geloofwaardigheid. Verder is het idee en format goed. Het moet misschien nog even uitgroeien.

Erg leuke spin off (waar een geheel eigen uitzending aan gewijd mag worden) is het wanbeleid bij de brandweer die van onze belastingcenten met 10 man een kat uit een boom haalt!!?? In het bedrijfsleven werken ze met 2 man op een dergelijke hoogwerker! Volkomen onzin en kosten voor de belastingbetaler dus 5x te hoog.

Misschien een leuke volgende uitzending aan wijden. Wat kost de brandweer in Nederland en hoeveel daarvan zijn onzinnige kosten??

PS:  redactie, bij wie kan ik terecht om een serieus, maatschappij critisch nieuw format te voor te stellen.

Groet en prettig weekend,

Nidwit

Om te reageren moet ingelogd worden.
  • Hoi Nidwit,

Lees eerst de voorgaande mails nog een over de werkelijke kosten... Goed idee? Ik sluit mij aan over de schijtluiers en ander babyafval en kinderbijslag etc

Eat it

Biancee

• Een rectificatie én een excuus voor deze bar slechte aflevering zou zeer op zijn plaats zijn.

Stinkend rijk en dakloos is een goed format en daardoor viel nog niet zo erg op hoe slecht deze presentatoren zijn. Schaf maar gewoon af dit hele programma

• Waar staat u eigenlijk nog voor:

Goed leven?

Alle schepselen op aarde voelen als wij, streven naar geluk als wij. Ze hebben lief, lijden en sterven als wij, en zo zijn zij de aan ons gelijk gestelde werken van de almachtige Schepper: onze broeders. God wenst dat wij de dieren bijstaan wanneer ze hulp gebruiken. Alle wezens in nood hebben gelijke rechten op bescherming.

Onze nederige broeders geen pijn te doen is onze eerste plicht tegenover de dieren. Maar om daar te stoppen is niet genoeg. We hebben een hogere opdracht ze van dienst te zijn wanneer ze ons nodig hebben ... Mensen die enig schepsel Gods uitsluiten van hun compassie en medelijden zullen op soortgelijke wijze handelen tegenover hun medemensen. - Franciscus

• @Bianca; ze hadden beter al deze mensen die nu een reactie hebben gegeven kunnen betrekken bij dit programma, dan had het nog kans van slagen gehad. Fijn om te weten dat ik niet de enige was die met hartkloppingen en een rood hoofd op de bank heb zitten kijken. De katten waren naar boven vertrokken omdat ze het echt niet aan konden zien dat een kat uit het asiel wordt gehaald en in een dierenwinkel wordt losgelaten. Hoeveel stress kan een dier hebben? Het is al meer dan genoeg om van een asiel in een nieuwe leefomgeving te komen. Wie haalt het in z'n hoofd om een kat mee te nemen om te gaan shoppen? Waren mijn katten bij me op de bank gebleven dan was mijn bloeddruk niet zo hoog geworden door dit programma, of hadden zij het zelfs niet op pijl kunnen houden omdat het echt te slecht was voor woorden? Inmiddels zijn mijn drie lievelingen weer bij me, ga ik straks nog even een heerlijke gezonde wandeling maken met man en hond en dan zal ik mij voor het slapen gaan weer helemaal rustig voelen. Probeer vooral ook iets te ondernemen om dit gevoel niet mee de nacht in te nemen. Anders heeft de KRO binnenkort weer redenen om een programma te maken met als onderwerp 'meer hartklachten in 2011.' Omdat ze toch niets doen aan research zullen ze er zelf niet achter komen dat het door dit slechte programma is veroorzaakt.

• Hoi Roos,

Tsja, wat zou de wereld zonder dieren zijn?? Ik moet er niet aan denken. En of je gelovig bent of humanistisch wetenschappelijk: in het eerste geval hebben dieren een iedr geval een ziel en zijn ze door de Schepper geschapen en in het andere geval zijn er al voldoende wetenschappelijke bewijzen dat dieren een bewustzijn hebben, dat ze kunnen denken, liefhebben, treuren en pijn kunnen lijden. Mensen die zeggen ach die wetenschap bullshit die moeten maar eens denken dat wetenschappelijke denkbeelden kunnen veranderen door baanbrekend onderzoek. En dat onderzoek wordt vaak gedaan door een kleine groep van mensen die bereid zijn hun bewijzen aan de wereld te presenteren en daar vervolging excommunicatie marteling en verbanning voor over te hebben. En als de rook opgetrokken was hadden ze wel degelijk gelijk. Of is de aarde nog steeds plat?

Ik geloof dat ze daar nog een film over hebben gemaakt: A FEW GOOD MEN

BIANCEE

• Ja...... HALLO,

Laten we alles, het hele LEVEN, naar economische maatstaven bekijken

(.Wat een zieke insteek van de KRO voor dit programma. Maar goed, ik ga er bij deze even TOTAAL in mee.)

Tevens lever ik bij deze," mijn gratis bijdrage"oor eventuele volgende afleveringen van "de rekenkamer'.

De volgende onderwerpen zijn zeer interessant;

- Wat kost een bejaarde in een verzorgingstehuis ?

- Wat kost een crimineel ?

- Wat kost ,een zo geboren, zwaar gehandicapte ?  ( ik heb zwaar gehandicapten gezien met minder communicatieve vaardigheden en                           mogelijkheden dan mijn katten.)

Laten we alles eens op een rijtje zetten ;

-De bejaarde in een verzorgingstehuis kost alleen maar geld en levert economisch niets op.

-De crimineel is alleen maar lastig, kost een hoop geld en levert economisch niets op.

-De zwaar gehandicapte is een gedrocht dat werkelijk alleen maar tijd ,en dus een hoop geld kost

Binnen dit kader wil ik dan ook het voorstel doen voor de volgende twee wetgevingen ; de WEOP en het NBB- beleid

De WEOP ( wet Euthanasie Overbodige Personen ) , maakt een eind aan alles en iedereen zonder economische waarde. Dus stel ik voor dat eenieder die oud, of langer dan drie jaar werkeloos is, verplicht wordt ge-euthanaseerd. ( dit geldt voor bejaarden, werkelozen en zwaar gehandicapten, en dat scheelt een heel hoop geld )

Het NBB-beleid ( Nationaal Nekschot Beleid ) gaat een einde maken aan de justitiele kosten in Nederland ; er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen het stelen van een appel, een drievoudige moord , of een snelheidsovertreding. Iedereen krijgt onmiddelijk een nekschot. Aldus hebben we geen gevangenissen en andere justitiele inrichtingen meer nodig. Dat scheelt een heel hoop geld.

Zodoende blijven er wellicht nog zo'n  6 miljoen brave, hardwerkende , vitale en jonge nederlanders over met genoeg geld om de drie miljoen katten een goed leven te bieden. En volgens mij levert dit nog veel meer besparing op dan de "kat af te schaffen"

Ik vind het echt een hele zieke insteek om een van onze, inmiddels vanzelfsprekende, levensgezellen als de kat, op zo'n manier te benaderen.

Rick.

P.S. Wat kost een pedofiele katholieke priester eigenlijk, als we alles economisch gaan doorrekenen? Is dat iemand voor de WEOP of de NBB ?

• Hoi Rick

Ik wil alleen maar zeggen: Currahee!! Let''s get started!!

Biancee

• Hopelijk doet de Rekenkamer in Den Haag het beter. Zij weten van BTW, van belasting op alle inkomen, reken maar op 30%,  dat uit de kattenhouderij naar de Staatskas vloeit. Om te beginnen, maar ik zal niet verder gaan. 

Mijn kat eet alleen droog voer: veel beter, veel goedkoper en geeft nooit slechte tanden! Hij poept keurig in een stuk rul zand in de tuin en is niemand tot last. Nog nooit een kattenbak binnen gehad en dat geldt  voor driekwart van alle katten!

Medische kosten van 50 jaar kat houden? Minder dan €500!

Kortom: u maakt zich met deze uitzending volstrekt belachelijk . En wat erger is:  uw imago is volledig naar de knoppen, andere uitzendigen vertrouw ik ook niet meer.

Ingelogd als

"bozekat"

• Hoi Biancee,

Bianca Groffen

Hoi Rick

Ik wil alleen maar zeggen: Currahee!! Let''s get started!!

Biancee

Helaas heb  ik onder mijn eigen wetgeving niet lang meer te leven.

Ik heb wel drie lieve katten die nog zo'n tien jaar voor de boeg hebben.

Heb jij een oplossing ?

Rick

• Hoi Rick

DiT is mijn kater Twinkle. Hij is pissed off en zegt:

Make them armed and dangerous. Revenge to us. Cats forever.

Banzai  Tora tora tora!!

Biancee and family.

T

• Bianca,

Mijn "familie"  is min of meer voortdurend" pissed off" met het  voedselbeleid dat ik moet voeren tegen blaasgruis en overgewicht.

Maar ik kan ze niet opzwepen tot een "Banzai".

Alleen als er een muis is in huis. 

Arme muis.

Verworden tot  speelgoed.

Net zolang laten leven

Tot ie "het niet meer doet"

Tja,....  mededogen zit  er niet  in.

Rick.

• Ook ik ben niet gewend op internetfora te reageren, maar heb speciaal voor deze uitzending een account aangemaakt. Ik zal hem hierna wel nooit meer gebruiken, want in ieder geval naar dit programma kijk ik niet meer.

Bah! Wat een vieze nasmaak heb ik aan dit programma overgehouden. Als eigenaar van 2 katten van 4 jaar en sinds een half jaar een pup hebben wij heel goed nagedacht of wij het financieel wel konden hebben, onze huisdieren. Het programma had dan ook heel mooi kunnen dienen als voorlichting voor mensen die twijfelen of onbezonnen een kat in huis halen die vlug daarna in het asiel beland. Ik geloof ook dat dat de intentie was van de indiener van de vraag. Wat een gemiste kans!

Wat is het dan wel geworden? Een cynische, eenzijdige propagandafilm met als enkele boodschap: "Katten zijn duur, leveren afval op en de belastingbetaler betaalt zich suf voor die graaiende kattenbezitters" Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik betaal met mijn belastingcenten de hypotheekrente van villabezitters. Ik betaal met mijn belastingcenten die JSF en F16s die elke werkdag boven mijn hoofd door de geluidsbarriere gaan.

Ik betaal gelukkig met mijn belastingcenten ook voor mensen in nood, voor mensen die tegen hun zin in werkloos zijn, voor de onderhoud van monumenten, voor het in stand houden van cultuur. Dat heet naastenliefde en solidariteit.

Is dit een nieuwe richting voor de KRO? Gaat de KRO voortaan alles waar ze zelf niet van kunnen indenken dat anderen er baat bij hebben, gelukkiger van worden, zwart maken?

Bah. Bah.

Bah.

• Voor mijn is het ook de eerste keer dat ik op een televisie programma reageer en inderdaad vond ik het nodig om ook even op de domheid van het programma te reageren.

De meeste domheden van dit programma zijn al gemeld:

- niet alle katten gebruiken een kattenbak

- de katten die van een bak gebruik makengebruiken ook niet alleen maar het Turkse grind. Houotsnippers voor kattenbakken zijn dezelfde als waar tegenwoordig haarden mee branden, dus daar zal de oven van de vuilverbranding minder moeite mee hebben.

- de kattenbenodigdheden die zijn gekozen zijn overdreven duur

- de kuren en het ontvlooien zijn ook overdreven. Een kat die binnen blijft hoeft dat allemaal niet zo intensief (zeker 's-winters niet). Aangezien jullie graag op binnenhuis katten focussen, kan een groot deel daarvan geschrapt worden.

- katten zorgen ook voor kalmte en rust van de eigenaren

- huisdieren zorgen voor een hele economie (speciaalzaken, voer, kattenbak vulling, medicijnen, dieren artsen, begrafenis ondernemers, transporteurs en brandweermannen).

- als je de kosten van autorijden, het hebben van kinderen, studeren, het wonen in en huis vs het wonen in een tent gaat kapitaliseren dan wordt alles disproportioneel. Kan de KRO nog jaren televisie van maken (wat kosten al die nonsens programmas wel niet, kan je ook nog wel wat voetballers of begrotings gaten mee vullen).

Wat bijna het toppunt van domheid van "de reken kamer" (afgezien van den pretentieuze naam voor een programma dat nogal wat fundamentele zaken over het hoofd ziet) is toch wel dat de katten kosten het begrotingstekort zouden kunnen dichten! Ik weet niet wat ik liever betaal; Zevenduizend euro voor een huisgenoot waar je nog wat voor terug krijgt en waarmee ik een economie steun, dan een belastingsverhoging krijgen (ja want het zou betekenen dat "wij allemaal" - ook zo een lekker sensatie zinnetje waar het programma mee doorspekt is - de besparing van het niet hebben van katten aan de overheid geven i.p.v. op de bankrekening houden).

Wat is er eigenlijk met de kater uit het programma gebeurd? Heeft hij wel een "goed leven"? Of was hij te duur?

• Rick,

Kosten pedofiele preister? Daar heeft het Vaticaan tientallen miljoenen euros / dollars per jaar voor over.

In 2006 is daar een documentaire ofver uitgezonden: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/panorama/5389684.stm

Ik denk dat voor het Vaticaan de slogan "There are some things money can't buy. For everything else, there's MasterCard." niet opgaat. Tot dusver lukt het ze aardig om slachtoffers af te kopen, priesters een nieuwe parochie aan te bieden om fijn verder levens te verwoestten en de verantwoordelijken van strafvervolging te "ontheffen". Priesters mogen een "goed leven" hebben maar de slachtoffers? wellicht ook te duur? Kan de rekenkamer wel iets mee! Als die slachtoffertjes nou gewoon braaf hun mondje houden dan heeft het Vaticaan ook weer miljoenen over om voetballers en begrotingstekorten mee te betalen.

Pagina 2 van 6 (76 items) 12345»