THE KILLING (Nieuw!)

Detectives, elders dan bij Nederlandse Publieke Omroep

Detectives die op dit moment niet bij de Nederlandse publieke omroepen te zien zijn
Forum
Pagina 1 van 6 (87 items) 12345»

THE KILLING (Nieuw!)

• gewaardeerd door 0 gebruikers
  • Dit bericht heeft 86 Antwoorden |
  • 14 Volgers
  • Canvas zendt vanaf vrijdag 10 september (23:25) de Deense misdaadreeks 'The killing' (Forbrydelsen) uit. Als je zo de recensies leest blijkt het een fantastische serie te zijn en dat zal het dan waarschijnlijk ook wel zijn. Na 'The Eagle' is dit de tweede scandinavische misdaadreeks die door de vrt wordt aangekocht.

De serie telt 20 afleveringen van elk 60 minuten en in elke aflevering staat voor één dag.

Aflevering 1: Vrijdag 10 september om 23:25 op Canvas
    Een grijze novemberdag in Kopenhagen. Het is de laatste werkdag voor Inspecteur Sarah Lund van de misdaadbrigade. Vooraleer ze met haar partner Bengt Rosling naar Zweden verhuist, komt ze afscheid nemen van haar collega's. Maar net op dat moment loopt het bericht binnen dat de 19-jarige Nanna Birk Larsen vermist wordt. Haar ouders, Theis en Pernille, zijn totaal van de kaart. Elders in Kopenhagen moet politicus Troels Hartman in het midden van zijn veelbelovende verkiezingscampagne noodgedwongen zijn plannen veranderen ...

Bron,meer info en overzicht detectives najaar 2010 : www.bloggen.be/fictiereeksen

Om te reageren moet ingelogd worden.
  • Grote dank.

• Ik betoogde het al meermalen op dit forum maar The Killing (I en zeker ook II) behoort tot de spannendste en origineelste series, die ik de laatste jaren zag. De grote kracht is het uitstekende naturel acteren, de donkere sfeer van Kopenhagen en het groot aantal verrassingen. Belangrijk is zeker bij dit onderwerp om te waarschuwen voor plotverwijzingen.

Oja, eenmaal verslaafd aan The Killing zal het zéér moeilijk zijn om 20 weken te wachten tot de ontknoping(koop dan maar net als velen op deze site de dvd-box !!!!) 

• Goede tip!

Ik ben nu begonnen aan 1.1 van de serie, we hopen iets meer tijd te hebben zodat we er vaart achter kunnen zetten! Het begon al meteen goed.

Wel erg jammer dat we allemaal op een ander moment zijn gaan kijken zodat iedereen op een ander punt in de serie zit! Dan hèbben we eens iets om over te praten en dan kan dat niet omdat we dan plotdingen zouden verraden!
    Algemene indruk na één aflevering: goed gespeeld, goed opgebouwd, ook wel leuke personages. Slachtoffer met mooie naam.. ...

.. ... 

• Nanna Birk Larsen, overigens heeft de lokale politicus ook een mooie naam: Troels Hartmann(en wat te denken van de acteur die Lunds latere chef speelt Morten Suurballe.....) 

• En het klinkt ook zo leuk, die namen! Theis Birk Larsen... prachtig.

Het Deens is een wonderlijk taaltje waarin veel woorden je bekend voor komen, maar dan toch net weer even anders zijn. Veel klanken lijken ingeslikt maar zijn het niet. Ik vind persoonlijk het Zweeds wat mooier klinken (nog mooier eigenlijk, gezien mijn beginzin).

Inderdaad een fantastisch geacteerde serie, heel naturel, ook qua kleding (ik denk dat ik Sarah Lund in ongeveer twee outfits gezien heb).

ina

• Ik ben nu t/m dag 8. Ik zal niets over het plot zeggen, maar ik ga even door op de kleding: in dag 4 beschadigt Lund de mouw van haar witte trui met zwarte sterren zeer ernstig, maar de volgende dag was hij gerepareerd! Aan zo'n detail blijft mijn aandacht dan haken. Het is echt ontzettend moeilijk om een trui die in twee kleuren gebreid is, onzichtbaar te herstellen. Je moet dan goed kunnen mazen en wie kan dat nog? (of erger: wie weet nog wat dat is??). Lekker belangrijk he?

Maar prachtige serie, heel goed gespeeld, we leven mee!

Lund is leuk, Meyer ook.. ...

.. ... 

• Is Westhuis

Ik ben nu t/m dag 8. Ik zal niets over het plot zeggen, maar ik ga even door op de kleding: in dag 4 beschadigt Lund de mouw van haar witte trui met zwarte sterren zeer ernstig, maar de volgende dag was hij gerepareerd! Aan zo'n detail blijft mijn aandacht dan haken. Het is echt ontzettend moeilijk om een trui die in twee kleuren gebreid is, onzichtbaar te herstellen. Je moet dan goed kunnen mazen en wie kan dat nog? (of erger: wie weet nog wat dat is??). Lekker belangrijk he?

Maar prachtige serie, heel goed gespeeld, we leven mee!

Lund is leuk, Meyer ook.. ...

Ja zeg, ik denk dat de meeste mensen tegenwoordig alleen de mazen van de wet kennen! Stick out tongue

ina

• Zie zo, serie 1 heb ik uit, jammer eigenlijk!! Ik wil er graag over praten, maar hoe doen we dat? Iedereen is op een ander punt. Zullen we een subonderwerpje maken voor mensen die serie 1 uit hebben? Is daar belangstelling voor bij u?.. ...

Het is leuk en aardig dat Canvas op 10 sept begint met uitzenden, maar deze serie lijkt me echt niet geschikt voor het tempo 1 x per week. Of zenden ze het iedere dag uit?.. ...

.. ... 

• Mee eens, maar om daar nu weer een sub-onderwerp van te maken.Een pittige waarschuwing moet genoeg zijn. Nu nog Killing II Is.

• Ja, serie 2 ligt al in de kast! Ik moet even een kleine pauze inlassen, maar zeer binnenkort kijk ik die ook af! Misschien begin ik vandaag.. ...

.. ... 

• .. ...

.. ... 

• Rob van der Weijden

Pittige waarschuwing !!!

Let op! Dus niet verder lezen als je serie 1 nog niet helemaal hebt gezien!

Vanaf hier ga ik echt over het PLOT praten.

Wat een prachtige serie. Het plot zit echt heel goed in elkaar, telkens wordt er weer een laagje afgepeld. Je denkt mee met Lund, die telkens een nieuwe verdachte heeft, maar ze blijft toch aarzelen. Al heel in het begin denk je als ervaren kijker: wat moet die malle Vagn hier, maar ik liet mijn wantrouwen varen omdat hij voor mijn gevoel niet bij de dingen op het stadhuis kon komen. Dat bleek ook wel zo te zijn, maar toch was hij in de flat geweest.

Heel interessant was ook het door elkaar lopen van de twee verhaallijnen. Op het laatst dacht ik: zo nu gaan we weg van het stadhuis, maar toch kwam er weer een verband!

Vreselijk goed gespeeld ook, ik ging er helemaal in op. Alle hoofdrolspelers waren heel goed. Prachtig vooral de ouders Birk Larsen. En Lund en Meyer en Troels en de burgemeester en Vagn en Morten en Rie....en die jongetjes!! Anton en Emil...

En wat een drama. In drie weken toch ook wel erg veel doden! Nanna natuurlijk, Olav de ambtenaar, Jens, Meyer!, de burgemeester, Mette die al dood was. Vagn.
    Met Lund liep het ook steeds slechter, vriend weg, zoon weg, moeder weg, Meyer dood! In het slotbeeld loopt ze als een eenzame cowboy zielig het beeld uit. Aaaach...
    .. ...

.. ... 

• PLOT PLOT PLOT PLOT

EERST DE HELE SERIE AFKIJKEN VOOR JE HIER GAAT LEZEN!!!!!

Je kunt natuurlijk ook heel goed meedenken, omdat je het onderzoek van dag tot dag volgt. Bij de eerste verdachte wist je haast al zeker dat die het niet kon zijn omdat we toen pas bij dag vier waren ofzo.
    Een tijdlang verdacht ik Rie maar die was het uiteindelijk toch niet.
    Alle acteurs vond ik buitengewoon goed, maar Theis en Pernille Birk Larsen waren echt super. En ik had een zwak voor Troels, al was het maar om die rare naam.
    En Sarah Lund draagt natuurlijk de serie! In deel twee trouwens ook.
    Ik ben benieuwd wat je daarvan vindt Is.

ina

• Goede recensie(Net zo goed als deel 1) van The Killing II vanochtend in De Volkskrant. Leuk weetje voor IS: de trui van Sarah is inmiddels ook op internet te bestellen.....

Pagina 1 van 6 (87 items) 12345»