welk seizoen is het nu eigenlijk

Detectives, elders dan bij Nederlandse Publieke Omroep

Detectives die op dit moment niet bij de Nederlandse publieke omroepen te zien zijn
Forum
Pagina 1 van 1 (11 items)

welk seizoen is het nu eigenlijk

• gewaardeerd door 0 gebruikers
  • Dit bericht heeft 10 Antwoorden |
  • 0 Volgers
  • Op KRO site staat 2e serie, maar  heb zitten spitten op het web en vond deze site 
    http://www.tv.com/rose-and-maloney/show/28237/episode_listings.html?season=3&tag=nav_bar;3

waar ze het over serie 3 hebben??
    Schiet mij maar ........
    Om te reageren moet ingelogd worden.
    Wijzigen
  • Dat is vrij eenvoudig te verklaren: op de website die jij gevonden hebt wordt de pilotaflevering als serie 1 beschouwd. De KRO doet dat niet (wat ik logisch vind). Wat de KRO dus als de 2e serie beschouwd, staat op TV.com dus als de 3e serie.
  • Nee hoor, schieten doe ik niet.  Je hebt gelijk. De aflevering die gisteren is geweest  was  is volgens tvtome inderdaad serie 3. Ik ben in mijn geheugen aan het graven geweest om boven te halen hoe het ook al weer zat met de volgorde die ik gezien heb. En volgens mij heeft tv Tome gelijk. 
    Er staat me ook iets van bij dat ergens een keer de lengte van de afleveringen veranderd is. Aan de beschrijvingen op tvtome kun je ook zien dat in serie 2 de elke aflevering in twee delen is uitgezonden, en in serie drie niet. Verschil in lengte kan voor de kro een reden zijn om serie 2 niet uit te zenden maar serie 3 wel. (Ivm met de lengte van het  "blok" dat de kro op zaterdag heeft voor detectives) Als het zou betekenen dat de kro serie 2 neit uitzend zou ik dat wel jammer vinden. Er zaten een paar aangrijpende afleveringen tussen. 

Wat vond je trouwens van de aflevering van gisteren. Ik was pas laat thuis en daardoor vergeten dat het op tv kwam. (Heel stom)

You know nothing, Jon Snow (Ygritte, Game of Thrones)

•  Erik1984 wrote:
    Dat is vrij eenvoudig te verklaren: op de website die jij gevonden hebt wordt de pilotaflevering als serie 1 beschouwd. De KRO doet dat niet (wat ik logisch vind). Wat de KRO dus als de 2e serie beschouwd, staat op TV.com dus als de 3e serie.
    Onze berichten hebben elkaar blijkbaar gekruist.  Hier had ik niet meer aan gedacht. Je hebt gelijk. In elk geval heeft de kro serie 1 (kro telling) overgeslagen. Jammer. Misschien komt er nog eens een moment dat ze hem welk kunnen uitzenden.

correctie: De kro spreekt ons tegen:

Rose and Maloney

De pilot, seizoen 1, is uitgezonden in juli 2006. Seizoen 2 wordt uitgezonden in mei-juni 2007.

• Ik vond dit op imdb:
    Runtime:
    90 min (including commercials) (series 2) (3 episodes) 
    120 min (including commercials) (series 1) (2 1-hour episodes per story) (6 episodes) 
    UK:100 min (including commercials) (pilot episode) 

Zonder reclame wordt het ongeveer 70 minuten voor de serie die nu wordt uitgezonden anderhalf uur voor de niet ingeplande serie.
    (Maar dat is ook de lengte van WtD die de vorige week was.)

•  Marika wrote:
    correctie: De kro spreekt ons tegen:

Rose and Maloney

De pilot, seizoen 1, is uitgezonden in juli 2006. Seizoen 2 wordt uitgezonden in mei-juni 2007.

Ik denk dat ze bij de KRO ook in de war zijn geraakt door de verschillende manieren van tellen. Want er is wel degelijk een serie overgeslagen. Dat zal inderdaad met de lengte maken hebben. Net zoals bij serie 1 van Murder Investigation Team, serie 1 van Rebus en enkele serie's van Trial & Retribution. Ik blijf de telling van de KRO wel logischer vinden, door de pilot niet als serie te zien.
  • Uit nieuwsgierigheid heb ik het eens bekeken gisteravond. Ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel aan vond. Het wordt wel goed geacteerd (zoals eigenlijk altijd in Britse series) maar ik vond de hoofdspelers (de rollen, niet de acteurs) me niet erg aanspreken....veels te extreem en daardoor onrealistisch neergezet.

• Ik had alleen nog maar de Pilot aflevering gezien, en vond deze wel aardig, maar niet superspannend.
    Wijzigen
  • Inderdaad, maar waarom ze nu de eigenlijke eerste reeks over hebben geslagen: God mag en Peter Blaakman moet het weten: ?

Met vriendelijke groeten

• Bart, dat is al wel eens eerder hier op het forum aan de orde geweest en volgens mij komt het neer op het volgende: op zaterdagavonden is er pas om 22:45 uur tijd voor een detective. Omdat detectives van 100 minuten (zoals serie 1 van Rose & Maloney) anders tot bijna half 1 duren, wat voor veel mensen erg laat is, wordt er voor gekozen om zoveel mogelijk detectives van 70 minuten uit te zenden. In feite komt dat neer op heel veel aankoop van ITV-serie's, omdat zij de enige zijn die detectives van 70 minuten (90 minuten minus reclame) maken.

Het blijft jammer dat de lengte van een detective zo zwaar meeweegt bij het kiezen van aan te kopen detectiveserie's. Programma's van 50 minuten schijnen ook moeilijk in te plannen te zijn, waardoor ik maar niet hoop op het uitzenden van serie New Tricks en Murphy's Law (of liggen hier wel nog nieuwe serie's van op de plank, KRO?). Voor Spooks, dat van de KRO naar de VARA is gegaan, heeft het afstoten door de KRO overigens veel goeds betekent: de VARA heeft begin dit jaar serie 2 herhaald, is nu bijna klaar met het uitzenden van serie 3 en gooit serie 4 er meteen achteraan. Niets dan respect daarvoor.
  • "Murphy's Law": nog zoiets dus.

Met vriendelijke groeten

Pagina 1 van 1 (11 items)